Wybrano 3 optymalne warianty przebiegu trasy drogi S10.
Plan orientacyjny do pobrania w zakładce „mapy”.
Opis wariantów:
WARIANT W1 (niebieski)
Początek: węzeł Włocławek Północ na autostradzie A1
Koniec: w rejonie miejscowości Turza Wielka, za granicą województw kujawsko-pomorskiego i mazowieckiego, gdzie planuje się budowę węzła z drogą wojewódzką nr 559
Długość wariantu: 40,83 km
Przebiega przez gminy: Brześć Kujawski, Lubanie, Włocławek, Fabianki, Wielgie, Dobrzyń nad Wisłą, Tłuchowo
Planowane węzły na przecięciu z drogami:
Początek trasy – A1 Węzeł „Włocławek Północ”
ok. 7km – DK91 „Włocławek Anwil”
ok. 11km – DP2713 „Nowy Witoszyn”
ok. 16 km – DK67 „Fabianki”
ok. 28km – DW 558 „Płonczynek”
ok. 40 km – DW 559 „Turza Wielka”
Krótki opis:
Przebieg wariantu na pierwszych 5 kilometrach, jest zbliżony z Wariantami W2 i W3. Następnie planowana droga S10 krzyżuje się z Drogą Krajową 91 poprzez węzeł drogowy w okolicy zakładów produkcyjnych Anwil. Planowany most nad Wisłą dzięki węzłom po obu stronach zapewni usprawnienie przeprawy przez Wisłę mieszkańcom Włocławka. Następnie droga przebiega między miejscowościami Fabianki i Chełmica-Cukrownia i krzyżuje się z Drogą Krajową 67 poprzez węzeł drogowy. Za węzłem droga będzie prowadzona w okolicach miejscowości Zaduszniki a następnie Szpiegowo. Następny węzeł drogowy z Drogą Wojewódzką 558 zlokalizowano w okolicy Płonczynka. Następnie droga przebiega na północ od jeziora Chalińskiego w okolicy miejscowości Łagiewniki po czym łączy się z istniejącą siecią drogową węzłem z Drogą Wojewódzką 559.
WARIANT W2 (zielony)
Początek: węzeł Włocławek Północ na autostradzie A1
Koniec: w rejonie miejscowości Turza Wielka, za granicą województw kujawsko-pomorskiego i mazowieckiego, gdzie planuje się budowę węzła z drogą wojewódzką nr 559
Długość wariantu: 39,89 km
Przebiega przez gminy: Brześć Kujawski, Lubanie, Włocławek, Fabianki, Wielgie, Dobrzyń nad Wisłą, Tłuchowo
Planowane węzły na przecięciu z drogami:
Początek trasy – A1 Węzeł „Włocławek Północ”
ok. 8km – DK91 „Włocławek Zazamcze”
ok. 11km – DP2713 „Włocławek Grodzkie”
ok. 15 km – DK67 „Bogucin”
ok. 28km – DW 558 „Płonczynek”
ok. 39 km – DW 559 „Turza Wielka”
Krótki opis:
Przebieg wariantu na pierwszych 5 kilometrach, jest zbliżony z Wariantami W1 i W3. Następnie planowana droga S10 krzyżuje się z Drogą Krajową 91 poprzez węzeł drogowy. Planowany most nad Wisłą dzięki węzłom po obu stronach zapewni usprawnienie przeprawy przez Wisłę mieszkańcom Włocławka. Następnie droga przebiega między miejscowościami Osiek i Bogucin do węzła z Drogą Krajową 67. Za węzłem droga będzie prowadzona w okolicach miejscowości Chełmica Mała a następnie między Krojczynem a Zadusznikami. Następny węzeł drogowy z Drogą Wojewódzką 558 zlokalizowany będzie w okolicy Płonczynka. Następnie droga przebiega na północ od jeziora Chalińskiego w okolicy miejscowości Łagiewniki po czym łączy się z istniejącą siecią drogową węzłem z Droga Wojewódzką 559.
WARIANT W3 (czerwony)
Początek: węzeł Włocławek Północ na autostradzie A1
Koniec: w rejonie miejscowości Turza Wielka, za granicą województw kujawsko-pomorskiego i mazowieckiego, gdzie planuje się budowę węzła z drogą wojewódzką nr 559
Długość wariantu: 39,89 km
Przebiega przez gminy: Brześć Kujawski, Lubanie, Włocławek, Fabianki, Wielgie, Dobrzyń nad Wisłą, Tłuchowo
Planowane węzły na przecięciu z drogami:
Początek trasy – A1 Węzeł „Włocławek Północ”
ok. 8km – DK91 „Włocławek Zazamcze”
ok. 11km – DP2713 „Włocławek Grodzkie”
ok. 16 km – DK67 „Bogucin”
ok. 30km – DW 558 „Płonczynek”
ok. 43 km – DW 559 „Turza Wielka”
Krótki opis:
Przebieg wariantu na pierwszych 5 kilometrach, jest zbliżony z Wariantami W1 i W2. Następnie planowana droga S10 zbliża się do Włocławka i krzyżuje się z Drogą Krajową 91 poprzez węzeł drogowy. Planowany most nad Wisłą dzięki węzłom po obu stronach zapewni usprawnienie przeprawy przez Wisłę mieszkańcom Włocławka. Następnie droga przebiega między miejscowościami Osiek i Bogucin do węzła z Drogą Krajową 67. Za węzłem droga będzie prowadzona w okolicach miejscowości Skórzno a następnie odbiję na północ w kierunku Zaduszników oraz Oleszna. Następny węzeł drogowy z Drogą Wojewódzką 558 zlokalizowany będzie w okolicy Płonczynka. Następnie droga przebiega na południe jeziora Chalińskiego w okolicy miejscowości Mokowo oraz Chalin po czym łączy się z istniejącą siecią drogową węzłem z Droga Wojewódzką 559.