Zakończono etap działań informacyjnych, w ramach którego odbyły się dwie tury spotkań informacyjnych. I tura spotkań informacyjnych odbyła się w maju i czerwcu 2024 roku, zaś druga tura spotkań informacyjnych odbyła się w listopadzie i grudniu 2024 roku.
Po zakończeniu działań informacyjnych obecnie rozpatrywane są 4 optymalne warianty przebiegu trasy drogi S10.
Aktualne plany sytuacyjne i plan orientacyjny dostępne są do pobrania w zakładce „Mapy”.
Opis wariantów:
WARIANT W1 (niebieski)
Projektowana droga ekspresowa jest prowadzona w całości po nowym śladzie, rozpoczynając się od węzła Włocławek Północ na autostradzie A1. Przebieg wariantu na pierwszych 5 kilometrach, jest zbliżony z pozostałymi wariantami. Wariant W1 w rejonie Włocławka i gminy Fabianki jest najbardziej wysunięty na północ. Krzyżuje się z Drogą Krajową 91 poprzez węzeł drogowy w okolicy zakładów produkcyjnych Anwil. W ciągu trasy planowany jest dodatkowy most nad Wisłą w północnej części Włocławka, który poprawi komunikację w regionie, odciążając obecne przeprawy mostowe. Następnie droga przebiega przez miejscowość Nowy Witoszyn i dalej między miejscowościami Fabianki i Chełmica-Cukrownia i krzyżuje się z Drogą Krajową 67 poprzez węzeł drogowy. Za węzłem droga będzie prowadzona w okolicach miejscowości Zaduszniki a następnie Szpiegowo. Następny węzeł drogowy z Drogą Wojewódzką 558 zlokalizowano w okolicy Płonczynka. Następnie droga przebiega na północ od jeziora Chalińskiego w okolicy miejscowości Łagiewniki po czym łączy się z istniejącą siecią drogową węzłem z Drogą Wojewódzką 559.
Długość wariantu: ok. 40,9 km
Przebiega przez gminy: Brześć Kujawski, Lubanie, Włocławek, Fabianki, Wielgie, Dobrzyń nad Wisłą, Tłuchowo
Planowane węzły na przecięciu z drogami:
- Początek trasy – A1 Węzeł „Włocławek Północ”
- ok. 7 km – DK91 „Włocławek Anwil”
- ok. 11 km – DP2713 „Nowy Witoszyn” (realizacja węzła uzależniona od analiz ruchu)
- ok. 16 km – DK67 „Fabianki”
- ok. 29 km – DW 558 „Płonczynek”
- ok. 40 km – DW 559 „Turza Wielka”
WARIANT W2 (zielony)
Projektowana droga ekspresowa jest prowadzona w całości po nowym śladzie, rozpoczynając się od węzła Włocławek Północ na autostradzie A1. Przebieg wariantu na pierwszych 5 kilometrach, jest zbliżony z pozostałymi wariantami. Wariant W2 na większości długości przebiega pomiędzy pozostałymi wariantami. Jest też najkrótszy. Krzyżuje się z Drogą Krajową 91 poprzez węzeł drogowy między Włocławkiem a zakładami Anwil. W ciągu trasy planowany jest dodatkowy most nad Wisłą w północnej części Włocławka, który poprawi komunikację w regionie, odciążając obecne przeprawy mostowe. Następnie droga przebiega między miejscowościami Osiek i Bogucin do węzła z Drogą Krajową 67. Za węzłem droga będzie prowadzona w okolicach miejscowości Chełmica Mała a następnie między Krojczynem a Zadusznikami. Następny węzeł drogowy z Drogą Wojewódzką 558 zlokalizowany będzie w okolicy Płonczynka. Następnie droga przebiega na północ od jeziora Chalińskiego w okolicy miejscowości Łagiewniki po czym łączy się z istniejącą siecią drogową węzłem z Drogą Wojewódzką 559.
Długość wariantu: ok. 39,9 km
Przebiega przez gminy: Brześć Kujawski, Lubanie, Włocławek, Fabianki, Wielgie, Dobrzyń nad Wisłą, Tłuchowo
Planowane węzły na przecięciu z drogami:
- Początek trasy – A1 Węzeł „Włocławek Północ”
- ok. 9 km – DK91 „Włocławek Zazamcze”
- ok. 11 km – DP2713 „Włocławek Grodzkie” (realizacja węzła uzależniona od analiz ruchu)
- ok. 15 km – DK67 „Bogucin”
- ok. 28 km – DW 558 „Płonczynek”
- ok. 39 km – DW 559 „Turza Wielka”
WARIANT W3 (czerwony)
Projektowana droga ekspresowa jest prowadzona w całości po nowym śladzie, rozpoczynając się od węzła Włocławek Północ na autostradzie A1. Przebieg wariantu na pierwszych 5 kilometrach, jest zbliżony z pozostałymi wariantami. Wariant W3 w rejonie Włocławka i gminy Fabianki jest najbardziej wysunięty na południe. Krzyżuje się z Drogą Krajową 91 poprzez węzeł drogowy najbliżej centrum Włocławka. W ciągu trasy planowany jest dodatkowy most nad Wisłą w północnej części Włocławka, który poprawi komunikację w regionie, odciążając obecne przeprawy mostowe. Następnie droga przebiega między miejscowościami Osiek i Bogucin do węzła z Drogą Krajową 67. Za węzłem droga będzie prowadzona w okolicach miejscowości Skórzno a następnie odbija na północ w kierunku Wielgie, przebiegając w pobliżu miejscowości Zaduszniki oraz Oleszna. Następny węzeł drogowy z Drogą Wojewódzką 558 zlokalizowany będzie w okolicy Płonczynka. Następnie droga przebiega na południe od jeziora Chalińskiego w okolicy miejscowości Mokowo oraz Chalin, po czym łączy się z istniejącą siecią drogową węzłem z Drogą Wojewódzką 559.
Długość wariantu: ok. 43,7 km
Przebiega przez gminy: Brześć Kujawski, Lubanie, Włocławek, Fabianki, Wielgie, Dobrzyń nad Wisłą, Tłuchowo
Planowane węzły na przecięciu z drogami:
- Początek trasy – A1 Węzeł „Włocławek Północ”
- ok. 10 km – DK91 „Włocławek Zazamcze”
- ok. 11 km – DP2713 „Włocławek Grodzkie” (realizacja węzła uzależniona od analiz ruchu)
- ok. 16 km – DK67 „Bogucin”
- ok. 30 km – DW 558 „Płonczynek”
- ok. 43 km – DW 559 „Turza Wielka”
WARIANT W4 (fioletowy)
Wariant ten powstał jako połączenie hybrydowe pozostałych wariantów po uwzględnieniu głosów społecznych po spotkaniach informacyjnych.
Na odcinku od A1 do granicy między Włocławkiem a Fabiankami wariant pokrywa się z przebiegiem wariantu W2, zbliżając się do centrum Włocławka. Następnie wariant przebiega po nowym śladzie przez lasy między miejscowościami Nowy Witoszyn i Osiek w kierunku Fabianek, omijając zabudowę. Dalej na przeważającym odcinku od węzła z Drogą Krajową 67 przebieg wariantu pokrywa się z W1, omijając zabudowania Płonczynka od północy, by niedługo przed granicą województw i przed węzłem z Drogą Wojewódzką 559 zmienić przebieg na tożsamy z przebiegiem wariantu W2.
Długość wariantu: ok. 42,3 km
Przebiega przez gminy: Brześć Kujawski, Lubanie, Włocławek, Fabianki, Wielgie, Dobrzyń nad Wisłą, Tłuchowo
Planowane węzły na przecięciu z drogami:
- Początek trasy – A1 Węzeł „Włocławek Północ”
- ok. 9 km – DK91 „Włocławek Zazamcze”
- ok. 11 km – DP2713 „Włocławek Grodzkie” (realizacja węzła uzależniona od analiz ruchu)
- ok. 18 km – DK67 „Fabianki”
- ok. 30 km – DW 558 „Płonczynek”
- ok. 42 km – DW 559 „Turza Wielka”